ULT Branding
Blog - Trending.
Consumentenpsycholoog Herman Konings over ULT of het Kathedrale Denken.
7 jaar na het ontstaan van de globale financiële crisis, in een wereld verontrust door klimaatveranderingen, ideologisch extremisme en politieke verneveling, kan je nog moeilijk ontkennen dan het korte-termijn-denken ernstig gefaald heeft. Een merkelijk groeiend aantal consumenten én bedrijfsleiders beginnen instant gratificatie en quick-banking de rug te keren en het ULT (ultra-lange-termijn) denken tegen de boezem van de redelijkheid te drukken. Of het nu om de Britse designer Jake Dyson gaat, die een 40-jaar bestendige lichtpeer ontwikkelt, of de film Boyhood, waaraan doelbewust 12 jaar werd gewerkt, of de modulaire smartphone van Google en Lapka (Project Ara), die zich voortdurend weet aan te passen aan de wijzigende behoeften van gebruikers …
Het tijdperk van het Kathedrale Denken meldt zich paraat: denken over meerdere decennia heen, zoals in de middeleeuwen. Toen al beseften de visionaire architecten en bouwheren van kathedralen dat ze de voltooiing van hun project(en) nooit bij leven zouden meemaken.